Thursday, March 9, 2017

Päev 9 - Palvetades koos Jeesusega hingede lõikuse eest

Mitte keegi ei soovi hingede lõikust rohkem kui Jeesus. Ta ei taha, et ükski hukkuks (2 Peetruse 3:9). Tema põletav igatsus on, et need, keda Isa on Talle andnud, oleksid Temaga seal, kus Tema on. (John 17:24). Jeesus  tahab, et me oleksime taevas. Ta elab alati, et teha eestpalvet meie eest (Heebrea 7:25-26). Põhjus, miks ta sündis, suri ja tõusis surnuist, oli see, et nii paljudel, kes usuvad Tema nimesse, oleks igavene elu (John 3:16). Jeesus igatseb suurt hingede lõikust.

Sel põhjusel palvetab Jeesus koguduse ühtsuse eest:
 9 Mina palun nende eest, maailma eest ma ei palu, vaid nende eest, keda sina oled mulle andnud, sest nad on sinu omad. . . . Püha Isa, hoia neid oma nimes, mille sina andsid mulle, et nad oleksid üks nii nagu meie!
20 20 Aga ma ei palu üksnes nende eest, vaid ka nende eest, kes nende sõna läbi hakkavad minusse uskuma, 21 et kõik oleksid üks, nii nagu sina, Isa, minus ja mina sinus, et nemadki oleksid meis, et maailm usuks, et sina oled minu läkitanud. 22 Ja mina olen andnud neile selle kirkuse, mille sina oled andnud mulle, et nad oleksid üks, nii nagu meie oleme üks: 23 mina neis ja sina minus, et nad oleksid täielikult üks, nii et maailm tunneks ära, et sina oled minu läkitanud ja et sa oled armastanud neid, nii nagu sa oled armastanud mind.
24 Isa, ma tahan, et ka need, keda sa mulle oled andnud, oleksid minuga seal, kus mina olen, et nad näeksid mu kirkust, mille sa oled andnud mulle, sest sa oled mind armastanud enne maailma rajamist. (Johannese 17).

            Mis juhtuks, kui kõik usklikud paluksid palvet, mida Jeesus palub kõigi usklike eest? Praegusel ajal öeldakse olevat 33 000 protestantlikku denominatsiooni ja sekti, mis on võrsusnud 500 aasta jooksul pärast reformatsiooni. Ortodoksi kirik (kõige varasem kirik) ütleb, et lõhenemine (skism) on halvem kui valeõpetus (hereesia). Saatn tahab meid lõhestada, sest ühtsus - või üks olemine nagu Jeesus oli Isaga --on võti sellele, et maailm tunneks Isa armastust. Kui Kristuse ihu saab osa Kolmainu Jumala ühtsusest, hakkab kogu maailm uskuma.
Palvetagem Johannnese 17. peatüki järgi – Jeesuse palvet – kuni me saame üheks. Ja kui uskmatud näevad, et me näeme Tema moodi välja, siis hakkavad ka nemad uskuma. Ja Jeesuse igatsus saab täidetud. 


No comments:

Post a Comment