Saturday, March 4, 2017

Päev 2 - Tarkuse ja ilmutuse vaim


Veidi üle seitsme aasta tagasi saabusin ma rahvusvahelisse palvekotta Kansas Citys. Seejärel lõpetasin ma 4-aastase piiblikooli programmi ning sellest ajast saadik olen olnud IHOP-KC töötaja.  Kui peaksin välja tooma ühe asja, mida sellest õppinud olen, siis on see see: Süda, mis on elav Jumala suhtes, on kõige väärtuslikum varandus, mida keegi iialgi omada võib.

Kui Jeesus avas Pühakirja oma jüngritele, hakkasid südamed nende sees põlema (Lk 24:32). Jumala Elav Sõna (Jeesus) tegi lahti Jumala Kirjutatud Sõna (Piibli) ning see põhjustas kirgliku leegi lahvatamise nende südametes. Kui me fokusseerime oma palved Kogudusele, siis on meie eesmärgiks, et oleks inimesi elavate südametega, kes armastavad Jumalat kogu oma olemusega. Sellisest Jeesusele põlemise seisundist hakkab hea sõnum Jeesusest voolama loomulikult, imeteod sünnivad ja Jumala ligiolu kogetakse ühiselt. Selle tagajärjel muutub Kogudus lambiks mäe peal ja paljud uskmatud leiavad seal varju.

Paljude palvetundide jooksul, mis ma Palvetoas veetsin, eristub üks Piibli kirjakoht teistest väga eriliselt. See kirjakoht on muutunud peaaegu mu igapäevaseks palveks:

17 et meie Issanda Jeesuse Kristuse Jumal, kirkuse Isa, teile annaks tarkuse ja ilmutuse Vaimu tema äratundmisel, 18 valgustades teie südame silmi, et te teaksite, milline lootus on tema kutsumises, milline on tema pärandi kirkuse rikkus pühade sees 19 ja milline on tema väe võrratu suurus meie heaks, kes me usume tema tugevuse jõu mõjul. (Efesose 1:17-19)

Ilmutuse vaimu vastuvõtmine meie eludesse on ülioluline. See on Kõigevägevama Vaim, kes uurib kolmainu Jumala sügavaid asju ning teeb need meile teatavaks (1. Kor. 2:9-12). Selle protsessi kaudu ärkab meie sisemine inimene ellu. See on see, milleks meid loodi: Tunda Jumalat ning teha Teda tuntuks.

Ma kutsun Sind nüüd võtma seda palvet Jumala Sõnast, lugema seda aeglaselt ning deklareerima seda oma koguduse üle, koguduse üle Sinu linnas ning kogu Kristuse ihu üle Euroopas. Võid kasutada seda piiblisalmi kui hüppelauda kõnelustes Isaga. Vaata, kuidas Su oma elu ning inimeste elu Su ümber hakkab selle lihtsa palve peale muutuma.  

“Isa, ma palun, et Sa valaksid välja oma Vaimu meie üle oma koguduse üle. Me palume nõu ja väe Vaimu, tarkuse ja ilmutuse vaimu. Anna meile näha, mida Sina näed, anna meile tunda, mida Sina tunned. Ma palun, et kõikide selles paastus osalevate inimeste südamed põleksid nende sees. Tee, mida Sa armastad teha, Isa, anna meile Iseennast. Aamen.”

Armu ja Rahu,
Jakob Pilz

No comments:

Post a Comment