Monday, February 22, 2016

Päev 46. Väärikas kuulutamine

Autor: Paul Hughes, Birmingham (Alabama) palvekoja direktor

"Sellesama keelega me õnnistame Issandat ja Isa, ja sellesamaga me neame inimesi, kes on sündinud Jumala sarnasteks." (Jakoobuse 3: 9-10)
 
Mõtisklus
Moslemite Üliõpilasühendus  Kesk-Florida Ülikoolis oli uhke väitleja üle, kelle nad sel õhtul olid toonud kohaliku kristliku pastoriga avalikku arutelu pidama. Kuna olin selle ülikooli pastor, olin teadlik kõneleja rahvusvahelisest mainest moslemikogukonnas kui veenvast kõnemehest ja kogenud väitlejast. Tema kohalik kristlik kolleeg, olgugi kena inimene, polnud talle tol õhtul vääriline vastane arutelus islami/kristluse olulisemate punktide üle. Olin kurb, et Jeesuse sõnumi ilu ei pääsenud paremini esile selle ülekaalukalt moslemitest koosneva publiku hulgas.
 
Kui hiljem lähenesin moslemist ettekandjale, tundsin, et Püha Vaim käskis mul teda õnnistada.  Ma ise kindlasti tol hetkel niimoodi ei tundnud. Aga ma mõistsin, et see oli üks õige tegu, sest üks viise, kuidas austada Jumalat, on austada seda meistriklassi väitlejat, olgugi et ta pärineb evangeeliumiga vastuolus olevast usulisest süsteemist. Juhtus midagi üllatavat. Ta kutsus mind järgmisel päeval algavale osariigiülesele moslemi kogukonna kogunemisele. Võtsin kutse vastu. Ülejärgmisel päeval, kui olin kuulanud teda kõnelemas moslemite konverentsil, tegeles ta minuga lõuna ajal. Istusime koos pargipingil ning enam kui tosin moslemi meest kogunesid me ümber, et küsida oma küsimusi, kui vestlesime Jeesuse armastusest ja tema lepitavast ristisurmast meie eest.
 
Kas selles paigas puhkes ärkamine? Seda mitte, aga sügavam austus ja teineteisemõistmine leidsid aset küll. Ma tänasin Jumalat, et ta näitas mulle, kuidas austus avab ukse loovaks suhtlemiseks ja Tõe vaimule.
 
Palve:
 "Isa, sinu sõnad on elu ja tõde. Sa tulid meie juurde oma Poja alandlikkuse kaudu, kes andis end oma vaenlaste eest ristil. Me kõik olime vaenlased. Andesta meile, kui neame neid, kes meist erinevad, samal ajal kui meie, halastust kogenutena, oleme kutsutud elama ja rääkima sedasama imelist evangeeliumi, mis meid päästis. Aitäh, et sa surid selle pärast, et meid mitte lihtsalt õigeks, vaid ka õiglaseks teha. Sinu Poja pärast, aamen. "

No comments:

Post a Comment