Saturday, February 6, 2016

Päev 29. Jumalik eraldusjoon liha ja vaimu vahel

Autor: Jonathan Tremaine Thomas Organisatsioonist “The Ferguson Response”

Kirjakoht
Kas te arvate, et ma olen tulnud rahu andma maa peale? Ma ütlen teile, ei sugugi, vaid hoopis lahkmeelt. Sest nüüdsest peale on viis ühes kojas lahkmeeles, kolm kahe vastu ja kaks kolme vastu, isa poja vastu ja poeg isa vastu, ema tütre vastu ja tütar ema vastu, ämm minia ja minia ämma vastu.” (Lk 12: 51-53)

Mõtisklus
Ma ei mõistnud seda kirjakohta enne, kui mina ja mu pere kolisime Fergusoni, et teenida nii politseinikke kui ka protestijaid pärast seda, mis järgnes Michael Browni surnuks tulistamisele politsei poolt. Ma mõistsin, et Jumal oli end ilmutamas möllavate tuleleekide keskel, kasutades rassidevahelist kriisi kui midagi, mida ma nimetan  "jumalikuks eraldusjooneks." Mitte mustade ja valgete, latiinode ja asiaatide, mitte ka demokraatide ja vabariiklaste, vaid liha ja vaimu vahel. Kristuses on me maine põlvnemine ja esivanemad palju vähem olulised, sest oleme teekonnal inimlastest Jumala lasteks. 

Sellest räägib ka Matteuse 12:46-50: Kui Jeesus alles rääkis rahvahulkadele, vaata, siis seisid tema ema ja vennad väljas, otsides võimalust temaga rääkida. [Aga keegi ütles talle: „Vaata, su ema ja su vennad seisavad väljas ja tahavad sinuga rääkida!”] Tema aga kostis teate toojale: „Kes on mu ema ja kes on mu vennad?” Ja sirutades käed jüngrite poole ütles ta: „Ennäe, mu ema ja mu vennad! Sest kes iganes teeb mu Isa tahtmist, kes on taevas, see on mu vend ja õde ja ema.” 

Jumal kasutab inimgruppidevahelise vaenu temaatikat, et paljastada, kelle poolel me tegelikult oleme ning eraldab lambad sikkudest. Kas me jätkuvalt määratleme endid eelkõige meie maise etnilise päritolu, perekonna ja kultuuriliste eelistuste järgi või saab määravaks meie taevane identiteet? 

Palugem täna Pühal Vaimul näidata meile me südametes sügavalt juurdunud veendumuste süsteemi, mis on takistanud meid tõeliselt, üle eraldusjoonte üksteist armastamast. Peame olema valmis kahetsema kahtlustamist, usaldamatust, hirmu, ükskõiksust; vabanema ka kibedusest, vihast, raevust ja pettumusest. Palugem Jumalat koos, et Ta kõrvaldaks kõik, mis on vähendanud me võimet elada vääriliselt Jumalariigi kodanikena, ja et Ta taaskäivitaks lepitusameti, sest seda on praegusel ajal väga vaja.

Palve:
"Sina oled võimatute olukordade Jumal! Sa poolitasid mere ja lasksid Iisraeli läbi minna; Sa panid vee seisma kindlalt nagu seina, pole teist Sinu sarnast, Issand. Anna meile andeks me uskmatus. Kasvata usku me südametes, et võimatu on võimalik. Ühenda meid, Jumal! Tervenda meid meie rassilistest, uskkondlikest ja kultuurilistest eraldusjoontest. Sinu nimel me palume. Aamen."

No comments:

Post a Comment