Sunday, April 3, 2016

Päev 93. Kirjad Evan Robertslt, kes palvetas California eest

Autor: Frank Bartleman (1905)

Olin kirjutanud Evan Robertsile Walesis, paludes neil palvetada meie eest Californias. Sain nüüd vastuse, et nii nad teevadki, mis justkui ühendas meid nende ärkamisega Walesis.

Kiri ise on järgmine:

Mu kallis vend usus: Palju tänu sinu lahke kirja eest. Olen vapustatud sinu eesmärkide siirusest ja aususest. Koonda kokku ühte paika inimesed, kes tahavad täielikult alistuda. Palvetage ja oodake. Uskuge Jumala tõotusi. Pidage igapäevaseid teenistusi. Jumal õnnistagu teid, see on mu siiras palve. Sinu vend Kristuses, Evan Roberts.”

Olime väga julgustatud teades, et nad Walesis meie eest palvetavad. Kirjutasin teise kirja Evansile, paludes pidevat palvet California pärast. Seetõttu olime ühendatud Walesiga palves ärkamise eest. Neil päevil ei mõistetud tõelist palvet väga hästi. Oli raske leida vaikset paika, kus poleks segajaid. Ketsemani kogemused koos Jeesusega olid pühade seas haruldased neil päevil. Ja kiiresti on olukord muutumas samasuguseks meie nelipühi misjonis. Azusa misjoni päevil oli esimeseks sobiva misjoni valikuks palvetuba. Nüüd mõeldakse sageli sellele viimasena.

Mitmeid päevi oli mul tunne, et Evan Robertsilt tuleb veel üks kiri. See tuligi peatselt ja selles oli öeldud:

Loughor, Wales, 14. Novembril 1905. Mu kallis kaasvõitleja: Mida saaksin sulle öelda, mis julgustaks sind selles kohutavas võitluses. Minu arvates on see üks jubedamaid. Kurjuse kuningriiki piiratakse igast küljest. Oo, need miljonid palved, --mitte vaid palvetamine kui niisugune,-- vaid selline, kus hing leiab tee Valge Trooni ette!  Walesi inimesed õppisid palvetama eelmise aasta jooksul. Jumal õnnistagu teid võimsa väljavalamisega. Walesis tundub, et Kõigepüham hingab koguduse peal, oodates Kristuse järgijate südamete avanemist. Eelmise laupäeva õhtul oli meil võimas Püha Vaimu väljavalamine. Sellele eelnes inimeste vaadete korrigeerimine tõelise ülistuse osas. 1. - Anda Jumalale, mitte tahta saada. 2. - Teha rõõmu Jumalale, mitte otsida iseenda heaolu. Seega, vaadates Jumalale ja unustades vaenlase ning ka hirmu inimeste ees, me palvetasime ja Vaim laskus. Ma palun, et Jumal kuuleks teie palvet, hoiaks teie usu tugeva ja päästaks California. Ma jään teie vennaks kaasvõitlejaks. Evan Roberts.” See oli kolmas kiri, mille olin saanud Evan Robertsilt Walesis ja ma tunnetan, et nende palvetel oli oluline roll meie lõplikus võidus Californias.

Evan Roberts kirjutas umbes samal ajal sõnumi maailmale:

Lõuna Walesi ärkamine ei ole inimestest, vaid Jumalalt. Tema on tulnud meile väga lähedale. Selles liikumises ei vaielda usutunnistuste ega dogmade üle. Me ei õpeta mingit lahkusku, ainult Kristuse armastuse imelisust ja ilu. Minult on küsitud mu meetodite kohta. Mul pole neid. Ma ei valmista oma kõnesid kunagi ette, jätan selle Tema otsustada. Ma ei ole selle ärkamise läte, vaid üksnes üks astja kiiresti suurenevas hulgas.   Ma ei soovi, et mind järgitaks, tahan, et kogu maailm järgiks Kristust. Usun, et maailm seisab suure usulise ärkamise lävel ning ma palvetan iga päev, et mul lubataks selle saabumisele kaasa aidata. Viimastel nädalatel on Walesis juhtunud imelisi asju, kuid see on alles algus. Üle maailma sööstab Tema Vaim kui mühisev, võimas tuul. Paljud, kes on praegu vaiksed kristlased, hakkavad seda liikumist juhtima. Nad näevad suurt valgust ning hakkavad seda peegeldama tuhandetele, kes on praegu pimeduses. Tuhanded saavad tegema rohkem, kui meie oleme saavutanud ja Jumal annab neile väe.” - Evan Roberts.

Kui ilus alandlikkus! See on kogu väe saladus.

Palve:
Issand, kui me kaevame lahti need vanad ärkamise kaevud, uskudes veel üht suurt ärkamist meie päevil, palun pehmenda meie südamed, aita meil teha tugevaks nõrgad käed ja põlved, et me võiksime olla astjad valmis kandma, hoidma ja viima sinu headust ja auhiilgust maailma otsteni."

No comments:

Post a Comment