Sunday, April 3, 2016

Päev 88. Miks ma siin olen?


Autor: Amanda Fisher, omanimelise teenistuse director

"Ja kui te olete palvetamas, siis andke andeks, kui teil on midagi kellegi vastu, et ka teie Isa taevas annaks teile andeks teie eksimused." Markuse 11:25
 
Mõtisklus:
Siin näeme, kui palju tähtsust omistab Isa sellele, et andestaksime teistele, et meie palved oleksid tulemuslikud. Andestamine on üks tingimusi usupalvele, mis saab vastuse. Siinkohal ei loo me tegude ja tasustamise süsteemi, mis oleks vastuolus armuga. Põhjus on aususes ja terviklikkuses. Me ei saa tõeliselt teenida armu Jumalat, hoides samal ajal oma venda pärisorjuses.
 
Meie palvetel on oht kaotada siirus Jumala ees mistahes olukorras, mis kätkeb endas minevikus toimunud ülekohtu põhjustatud emotsionaalset orjust. Tühjendagem karikas, et Jumal saaks selle täita. Lõigakem haav lahti ning laskem mürgil ja kibedusel sealt välja voolata. Vabastagem oma võlglased. Andestagem.
 
Jumala armastus on Kristuses olevate õigete särav voorus.
 
1 Korintose kirja 13: 7 kinnitab Isa, et armastus usub parimat igast inimesest. Selle tõttu on andestus meie eluviis. Kas me mäletame inimesest halvimat ja laseme sel määratleda oma arvamust, meie omavahelist suhet, meie tulevikku? Või kas usume parimat?
 
"... Õige inimese tõsimeelne (südamest tulev, pidev) palve teeb tohutu väe kättesaadavaks" (Jakoobuse 5: 16c). Üks olulisemaid voorusi, mis ilmneb õige inimese elus, on suhtumine andestusse, mis põhineb sellel, et Isa on talle andestanud. Kui me alandlikult palume Temalt abi, et andestada teistele, saadab Ta meile oma võimaldava armu. Selliselt on Jumala armastus välja valatud meie südameisse Püha Vaimu läbi (Roomlastele 5: 5). 
Palve:
"Taevane Isa, ma tulen Sinu ette alandlikkuses ja kahetsuses ning avan oma südame sulle. Olen tänulik Sinu armastuse eest, mis katab kinni pattude hulga. Seetõttu otsustan nüüd andestada igaühele, kes on kunagi mulle halba või haiget teinud või rääkinud minust kurja või valetanud mulle või üritanud mind kuidagi kahjustada. Ma vabastan nad nüüd ja õnnistan neid Jeesuse nimel (Matteuse 6: 14-15). Ma palun, et Sa uuriksid läbi mu südame ja paljastaksid mistahes andestamatuse, kibeduse, viha, riiu, vaenulikkuse või pahameele, mis võib-olla minu südames. Ma igatsen, et mu palved võiksid tõeliselt peegeldada seda, mis on Sinu südames. Tänu Sulle Jeesuse vere eest, mis puhastab mind. Ma kuulutan, et olen vaba tõstma oma pühad käed kui ma seisan valvurina eestpalvemüüris. Ma palun seda Jeesuse nimel. Aamen. "

No comments:

Post a Comment