Friday, April 8, 2016

Päev 94. Süüdistaja võitmine: Risti võidukäik

Autor: Dean Briggs, theCall

 
"Tänu olgu Jumalale, kes meile võidu annab meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi!" (1 Kr. 15: 56-57)

Mõtisklus:
Usume, et Jumal tahab suurendada ühtsust, üksmeelt ja õnnistust oma rahva seas. See nõuab süüdistuse vaimu murdmist, mis praegu hõljub ilusa Kristuse ihu kohal. Meil on sel tunnil vaja ilmutust ühinenud koguduse väest, et võiksime tervendada lõhenenud rahvaid. Järgmise kolme päeva jooksul uurime seda küsimust Ilmutuseraamatu 12. peatüki valgel. Mis on Jumala lahendus süüdistusele? Kuidas seda ületada?
 
Paljude teadlaste jaoks on Ilmutuseraamatu 12. peatükk selle raamatu teoloogiline tuum, kujutades elavalt suurt kosmilist lahingut, kus Saatan, vendade süüdistaja, on suure taevase sõja lõppedes viimaks heidetud taevast maha. Kuid sellele vaatamata on selles loos ajaliselt justkui mingi segadus, sest Kristuse võitu ülestõusmises on kirjeldatud kui avalikku ja täielikku häbistust saatanale (Kl 2:15). Zondervani piiblikommentaaride raamat ütleb Ilmutuseraaamtu 12. peatüki kohta järgmist: “Saatana mahalangemist taevast ‘kui välku’ (Lk 10:18) on siin kujutatud piltlikult. Jeesuse teenistus sisaldas tema valitsuse kukutamist, sest saatana kuningriik ei suutnud seista sissetungiva Jumala kuningriigi vastu ning paleepööre toimus Jeesuse risti kaudu, mis oli Tema teenistuse krooniks. Johannese 12:31-33 seostab Jeesus konkreetselt Saatana väljaheitmise aja tema saabuva surma ja ülestõusmisega. Kuna Kolgata võit oli niivõrd totaalne (Hb 2:14: Ef 1:20-21; Jh 19:30), siis kuidas ja miks on saatanal praegu veel taevas mingit paika? Teiste sõnadega, kuidas saab süüdistus püsida, kui Palulus rõhutatult ütleb: Nii ei ole nüüd enam mingit hukkamõistu neile, kes
on Kristuses Jeesuses (Roomlastele 8:1).
 
Et sellele segadusele lahendust leida, tehkem kiiresti üks ekskursioon läbi Piibli. Vana Testamendi ajal, Iiobi 1.-2. peatükis ja Sakarja 3, näeme saatanat lähenemas Jumala troonie, tulvil vastikuid süüdistusi inimkonna vastu. Peatugem hetkeks ka, et mõista, et Saatan oli enne pärisnimi, nagu Ruth või Bob, see oli tiitel, sest Saatan tähendab sõna otseses mõttes süüdistajat, see on tema funktsioon. Jumala algselt loodud riigis oli saatan  eelistatud positsioonil olevaks ingliks Jumala ees, kuid mässu ja uhkuse tõttu kaotas see Langenu oma seisundi. Tänu Seaduse hukkamõistvale väele, mis toimib inimkonna seas, jäi süüdistajale külastajakaart prokuröri ülesannete täitmiseks. Asi on selles, et Aadama langemine andis seaduslikud õigused, mille kaudu süüdistaja võis naasta Jumala trooni ette teatud meelevallaga ellu viia samu karistusi, mida ta ka ise kandis. Teisisõnu, Saatanat ei saanud taevast mässu tõttu välja heita, kuna Aadam, Jumala loomulikult sündinud poeg, mässas samamoodi. Patt toob surma ja eraldamise. Nii nagu Aadama rass paljunes, lubas jumalik õiglus jätkuvat ligipääsu Saatanale, et ikka ja jälle seda väidet meenutada.
 
Kokkuvõtteks:
1) Oma väärastunud loomuse põhiolemuselt on Saatan süüdistaja;
2) Käsuseadus on vahend, mille kaudu on kõik hukka mõistetud, erandeid ei ole;
3) Vanas Testamendis kujutatakse Saatanat omamas regulaarset juurdepääsu Jumalale, et inimesi süüdistada.
 
Meie viimasel, ettevalmistaval palvenädalal vaata alandlikult peeglisse. Kui sa praktiseerid näpuga näitamist, kui su sõnad on kriitilised ja lahkarvamusi tekitavad teiste rasside või uskkondade suhtes, siis kelle loomus sind rohkem mõjutab, Jumala või saatana oma?
 
Kuidas sellest pääseda?
 
"Tänu olgu Jumalale, kes meile võidu annab meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi!" (1Kr 15: 56-57). Nagu näeme järgmise kahe päeva jooksul, kuratlikust Saatanast ei ole vastast armulikule Jumalale, kes sirutus välja läbi külluse ja tugeva armastuse, et süüdistaja igavesti vaigistada. Ma usun, et Taevas võis päästetööl olla mingi koodinimi, nagu näiteks 'salajane sissetung vaenlase territooriumile'.
 
Palve:
"Au Isa, täna me mõnuleme ja rõõmustame sinu armulikkuses. Sinu armastuse tugevus on pannud süüdistaja igavesti vaikima. Täname Sind vabaduse eest. Tänu Sulle armu eest."

No comments:

Post a Comment