Jeesus tuli maa
peale eelkõige kehtestama oma riiki. „Sinu Riik tulgu… maa peal nõnda kui
taevas“. Ilmutuse raamatu lõpus on pruut
võrdväärne valitseja Peigmehega taevases Jeruusalemmas. Kuidas sinna jõuda? Esmalt,
Jeesuse vere ohver on see, mis inimlapsed päästab ja pühitseb. Igaüks, kes
tunnistab, et ta on läbinisti patune, saab patud andeks ja uue elu. Kuid kas
see ongi kõik? Kas tõesti on nii, et kui oled päästepalve ära lugenud, siis
vaatad enda ümber ringi, loed kõik õnnistused kokku (mul on kena korter/maja,
armas abikaasa, tore(dad) laps(ed), auto, töökoht, sõbrad--ja kui mõni punkt päris maksimum pole, palvetad, kuni korda saab), püüad elada korralikult, paned ennast kirja kristlikule
(koguduse) tööle, teenid ustavalt oma parima äranägemise järgi, sellega rahul olles kiidad Jumalat ja oled kindel, et ükskord taevasse saad? Kuna Jeesus
on kõik teinud, pole meil ju vaimulikult enam midagi teha.
Vaadates nt
Moosest ja Taavetit, siis nemad olid justkui sõltuvuses Jumala ligiolust.
Taavet igatseb Teda nii päeval kui öösel: „Millal ma saan näha Sinu palet?“ „Sa
peitsid oma palge ja ma tundsin hirmu“. Pauluski, kellel kõik teoloogilised
tarkused käes olid, ei rahuldu esmase kogemusega. "Ma pürin seatud võiduhinna
poole…“ Moosese kohustus Issanda viinamäel on nii suur, et ta ütleb Jumalale,
et kui Jumala ligiolu temaga kaasa ei tule, siis tema ei lähe edasi. Mitte meetritki! Kas meie
ülesanne on kergem? Kas meie saame ise, oma tarkuse ja mõistusega hakkama? Inimlikult
on see arusaadav—töö ootab tegemist ja Jumal on justkui eemaldunud.
19. sajandi
metodisti pastor e. m. bounds ütleb oma traktaadis Preacher and Prayer (eesti
keeles „Eduka jutlustaja käsiraamat“), et „Inimene on Jumala meetod. Kirik
otsib paremaid meetodeid, Jumal otsib paremaid inimesi.“ Jumal tahab tuua meid
paika, kus Tema saaks takistamatult meie läbi töötada ja astja kõrvalmaitse
enam õli maitset ära ei riku, kui sama raamatut parafraseerida. Kasvamine ja
areng on meile ka loomu päraselt sisse kodeeritud nii füüsiliselt kui vaimselt.
Selle igatsuse tunnistuseks on ka eneseabiõpikute ja psühholoogiast
esoteerikani kursuste suur populaarsus. Igatsus valguse poole on elu käsk.
Üks kallis kaasteeline on
öelnud: Sellega olen täielikult nõus, et
inimesed tahavad ja vajavad kasvada. Parim väljund kasvamiseks on edasipürgimine
Jumalas. Kui koguduses ei innustata inimesi pürgima edasi vaimulikus mõttes
(Vaimus käimises, Jumala ligiolu ja Tema südame otsimises, tõelisuse
janunemises) ja öeldakse, et nii nagu praegu on, ongi juba väga hästi, siis
leitakse teised eluvaldkonnad, milles edasi pürgida - olgu selleks eneseareng,
finantsiline vabadus, uute kogemuste otsimine läbi reiside vmt, mis võivad olla
täiesti head asjad, aga igavikulises plaanis eriti tähtsust ei oma.
Jumala ligiolu
taotlemist saab väärkasutada ja seda ongi aastasadu tehtud. Nii nagu Jumala
sõna võib toimida sõnumitoojast sõltumatult, võib seda ka Jumala vägi. Jumala
sõnal on meelevald vaimumaailmas vaatamata sellele, kas Sõna mõõga
käsitseja on Jumala meelevalla all või mitte. „Ma ei ole teid eladeski tundnud“
–seda olen ikka kuulnud tsiteeritavat karismaatikute kohta, kes tundub, et
otsivad vaid mingit mõnutunnet, mingit järgmist taset, aga elavad, kuidas juhtub. Tundub, et nad on liiga agarad,
aga kõrvalt paistab, et mitte õiget tunnetust mööda. Kardan, et sama võib aga Jumal
öelda ka tublide mittekarismaatikute kohta, kes oma südame Jumala valguse eest
on sulgenud ja ise oma elu ja väljakutsetega toime püüavad tulla. Issanda
viinamäel toimetamine ei ole osaduse garantii.
Jumala ligiolus
elamine minu jaoks on kontrolli andmine täiesti Pühale Vaimule. Et Tema saaks
mulle ilmutada mu südame sügavamaid ja koledamaid paiku… ikka selleks, et Tema
neid puhastada saaks. Ja see suurendab minu armastust Tema vastu, sest ma
mõistan, kui palju ja sügavalt ma eksinud olen—täiesti lootuseta ilma Temata. Minu
jaoks on iga järgnev "tase"
suurem vabadus iseendast ja oma südame kurjusest. Ja tõepoolest, sellega
kaasneb ligiolu ja õnnistus, eriti silma selguse kaudu, sest süda saab
puhta(ma)ks. Puhtad südamelt näevad ju Jumalat ja saavad teha Tema tööd. Saavad
teha neid tegusid, mille Jumal on ette valmistanud, et nad käiksid nendes. Ja
see ike on hea ja koorem kerge.
Tallinna metos
oli üks õde Selma Ratassepp, kes suri 91. aastal. Ta oli võimude poolt kõvasti
taga kiusatud, puruvaene ja raskustes, aga ta võis öö läbi Jumalalt kiita.
Jumal loomulikult kõneles tema läbi ja 20 aastat hiljem tulid välja killud,
mida keegi oli käsikirjas kokku kogunud sahtlipõhja. Selma ütles näiteks nii: Praegu on pitserite aeg. Tooge varakambritest
välja asjad, mis sinna viidud. Võtke kätte antiikne lamp. Aseained on võetud
minu Vaimu asemele--popmuusika, tühi nali, plaksutamine. Saatan tulnud
pühakotta. Eksituse vaim tungib vägevasti minu rahva ridadesse, et minu tööd
saaks ära lämmatada. Ainult Püha Vaim võidab hingi. Maailm ei võida maailma.
Ärge töötage rohkem, kui palutud, muidu varisete kokku. Vajan peeneid pilpaid,
et tuld süüdata. Suured ahjud puid täis. Vajan alandlikke töötegijaid.
Jumal on
igasugu aegu sallinud. Aga siis ühel hetkel tuleb Ta meid katsuma --Ta kõneleb ning siis on vaja
kuulda, mida Vaim kogudusele ütleb. Täpselt nagu Ilmutuse raamatu 2-3.ptks.
Vaja on kuulda, sest „…muidu ma tulen ja lükkan su lambijala ümber“. Jeesus
nutab ka Jeruusalemma pärast: Kui sa vaid teaksid sel tunnil, mis su rahule
tarvis läheb. Aga nüüd on see pandud varjule Su silmade eest!
Igatsus
valguse poole on elu käsk. Selle kaudu „meelitab“ Jumal meid kasvama ja sirutuma Tema poole. See kasv täidab Tema riigi huve, sest ta kujundab endale väärilist
partnerit, kellega igavikus valitseda. Samas aga saame ka meie osa: kasvamise
kaudu varustab Jumal meid, teeb tugevaks, vabastab patust ja
surmaelust, et päeval, mil raskused me ellu tulevad, suudaksime seista, st
püsima jääda. (Efesose 6). Taevariigis ei ole ühtki haiget ega patust, keda
teenida. Aga seal on Jumal, kes otsib juba siin maa peal meiega osadust. Parim
viis taevariigiks valmistuda on Jumala ligiolus end muuta lasta.
Aga see kutse ei
ole kergete killast, vaid nõuab lahti laskmist mõttemallidest, mis aastaid meid
karguna toetanud ja märkamatult Jumalast lahutanud on- reputatsioon,
kohustused, eriti see tunne, et kui mina ei tee, siis kukub Jumal kokku. Aeg-ajalt
on küll märke, et paat vist kõigub, aga tundub, et kõikuvas paadis on ikkagi
kindlam kui vee peal kõndida, isegi kui see on Jeesus, kes meid vee peale
kutsub. Uus elu nõuab seega kõikuva paadi servast lahti laskmist ja astumist veel
ebakindlamale alale. Aga mis siis, kui ma vette kukun ja häbisse jään? Ma
küsiksin vastu: Aga mis siis, kui Jeesus tõesti Su elu üle võtab ja näitab, et
Tema võib sind toetada ja et vastupidist pole ta sinult mitte kunagi nõudnud…
No comments:
Post a Comment